Poniższy artykuł jest pierwszym z serii tematycznej opisującej materiały do witryn reklamowych. Cykl poświęcony będzie nowoczesnym tworzywom, ich zaletom oraz możliwościom wykorzystania w reklamie i wykończeniu wnętrz. Mamy nadzieję, że wskazówki naszych Specjalistów pomogą Wam wybrać najlepszy materiał dla swojej firmy lub domu. Zacznijmy od… magii folii OWV.

Nośniki reklam często dominują wszelką przestrzeń w miastach, szczególnie tych dużych. Przynoszą one firmom korzyści, więc oryginalnych form promocji przybywa coraz więcej. Idealnie by było, gdyby reklamy zewnętrzne (tzw. outdoorowe) mogły nie zaburzać miejskiego krajobrazu, a przynajmniej częściowo wpasować się w zaprojektowaną przestrzeń. Jednym z tego typu rozwiązań jest folia OWV.

Każdy z nas niejednokrotnie widział na witrynach sklepowych folię typu One-Way Vision. Wiele osób nie potrafi jednak odpowiednio jej nazwać, stąd często w rozmowach z klientami spotykamy się z nazewnictwem: folia „półprzezroczysta”, „widoczna z jednej strony”, „kierunkowa” lub „perforowana”. Wszystkie te określenia są oczywiście prawdziwe, gdyż folia OWV, w przeciwieństwie do folii pełnej przepuszcza światło. I to całkiem sporo, bo ponad 65%! Dzieje się tak dzięki perforacji materiału. Tysiące małych otworków równomiernie rozmieszczonych na całej jej powierzchni powodują, że One-Way Vision daje efekt lustra weneckiego. Oznacza to, że po przyklejeniu folii do szyby, osoba stojąca wewnątrz pomieszczenia może dość swobodnie obserwować to, co dzieje się na zewnątrz. Stojąc po drugiej stronie witryny widzimy natomiast grafikę reklamową.

Folia OWV, w przeciwieństwie do folii pełnej przepuszcza światło. I to całkiem sporo, bo ponad 65%! Dzieje się tak dzięki perforacji materiału, czyli tysiący małych otworków równomiernie rozmieszczonych na całej jej powierzchni.

Technologia OWV niejednokrotnie udowodniła, że bardzo dobrze służy przedsiębiorczości:

  • Wykorzystuję się ją do ozdabiania witryn sklepowych i okien, gdzie niezbędny jest dopływ światła dziennego, a nie samego sztucznego oświetlenia (np. kwiaciarnie czy zakłady fryzjerskie, sklepy spożywcze itp);
  • Folia perforowana doskonale sprawdza się także na samochodach firmowych. Zdominowała branżę przewozową (np. taksówki), w której kierowca spędza większość dnia w aucie. Dzięki wykorzystanej technologii kierowca może czuć się bezpiecznie, gdyż nie utrudnia mu ona widoczności i nie wpływa na prowadzenie auta. Reklamy na folii OWV coraz częściej wykorzystywane są także w autobusach i tramwajach, które pełnią rolę mobilnego nośnika reklamy;
  • Coraz częściej – szczególnie w dużych miastach – stosowana jest na szklanych biurowcach, wieżowcach oraz innych powierzchniach związanych z biznesem. Światło swobodnie przedostaje się do wnętrza pomieszczenia, umożliwiając jednoczesne reklamowanie marki, usługi lub produktu.

Zalety i wady:

Odporność na warunki atmosferyczne tylko poszerza wachlarz jej zalet i dodatkowych możliwości zastosowania. A wady? Nie ma produktów doskonałych, więc folia OWV ma takie. Wspomniany wcześniej efekt lustra weneckiego zanika przy zapaleniu światła wewnątrz pomieszczenia, które ozdobione jest reklamą. Wnętrze lokalu staje się widoczne od zewnętrznej strony, kosztem widoczności reklamy. Działanie zbliżone optycznie do funkcjonowania pospolitych domowych firanek, które świetnie maskują wnętrze mieszkania w dzień, lecz w nocy (przy zapalonym świetle) już nie.

Zastanawiasz się, czy folia OWV sprawdzi się przy Twoim projekcie?

Nasi Specjaliści z chęcią Ci pomogą i odpowiedzą na każde pytanie.

katarakt ameliyati